KAPET 2014
Hela utgåvan, årgång 10, 2014:1
Separata artiklar
Förskolans nya kostym: Omsorg i termer av lärande och kunskap, 1–14
Annica Löfdahl & Maria Folke-Fichtelius
Review of The young language learner: Research-based insights into teaching and learning, 15–23
Pia Sundqvist, recension av Hasselgreen, Drew, and Sørheim, 2012
Läsrörelser: Om läsande, läsundervisning och nya medier i PISA-undersökningarnas tidevarv, 24–37 (felaktig sidnumrering i länken)
Christina Olin-Scheller, installationsföreläsning vid Karlstads universitet, 19 september 2014
På jakt efter en läsarhistoria, 38–57
Stig-Börje Asplund & Héctor Pérez Prieto
Aktionsforskning som förhållningssätt i en föränderlig omvärld, 58–73
Anette Forssten Seiser & Anna Karlefjärd
Alla lär sig något?: Teori möter praktiskt yrkeskunnande, 74–89
Berith Nyqvist Cech
Critical Pedagogy: Origin, Vision, Action & Consequences, 90–98
Gethahun Yacob Abraham
Tillbaka till KAPET 2013 – 2016