KAPET 2016:2
HELA UTGÅVAN, årgång 12, 2016:2
SEPARATA ARTIKLAR
Att göras till ”riktig” pojke: Maskulinitetsskapande i skolans praktik, 5–19
Tomas Saar & Marie Nordberg
Förändrade dokumentationspraktiker: Förändrade stödinsatser?, 21–38
Marie Tanner & Héctor Pérez Pireto
History of change in education of pupils with severe hearing loss: Teachers' narratives from Finland and Sweden, 39–64
Marjatta Takala & Carin Roos
Språk i yrkesämnen: Resumé av arbetet med en läslyftsmodul åt Skolverket, 65–74 (separat fulltext ej tillgänglig)
Anna-Lena Göransson & Annica Ådefors
Kameraanvändning i videoobservation, 75–85
Anna Öhman
Identitetsframträdande och positionering i handledares berättelser, 87–102
Annelie Andersén & Hamid Asgharis
En nyfiken betraktelse av de ökade kraven på skolans vetenskaplighet, 103–115
Anette Forssten Seiser
Tillbaka till KAPET 2013 – 2016