De vann steg 1
2003-12-16Första delen av Venture cup har avslutats och här är de tre idéerna som kammade hem 5 000 kronor vardera.
I steg 1 av Venture cup stod tre prischeckar á 5 000 kronor på spel. Dessa gick till:
• Emelie Löfman, Sebastian Svensson & Josef Eid, Innovation- och designstudenter, för deras CD-fodral. Motiveringen löd:"För en stark ny produkt med stor kommersialiserbarhet, tillväxtpotential och framförallt hårt arbete och drivkraft av innovatörerna"
• Ekonomstudenterna Stephan Hammar och Andreas Jonsson för deras Compass Sportmanagement:
"För stor marknadspotential, hårt arbete, entusiasm och områdeskompetens"
• Det tredje priset tilldelades ekonomstudenten Poja Shams för hans Interaktiva marknadsundersökning. Motiveringen löd: "För stor Drivkraft, kompetens, spännande affärsidé och utvecklingsmöjligheter".
Den 10 februari är det inlämning i steg 2 då en marknadsplan ska lämnas in. I steg 2 står två checkar á 10 000 kr på spel. Dessa delas ut av Karlstads universitet och Inova.
Mer information: www.venturecup.org