Meriteringsmodell inom undervisning och examination
Möjligheten för formell meritering baserad på skicklighet i undervisning och examination är ett led i universitetets arbete med att synliggöra och stödja utvecklingen av lärarkompetens, i enlighet med Policy för kvalitetsarbete på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå.
![](/files/styles/max_650x650/public/2016-06/kau%208%20Linn.jpg?itok=DzpUFKIu)
De senaste åren har flera universitet utarbetat kriterier för att kunna bedöma pedagogisk skicklighet vid anställning och befordran.
Du kan läsa rektorsbeslut 60/23 Revidering av Modell för meritering grundad i skicklighet i undervisning och examination (Rb 75/16) och Policy för kvalitetsarbete i utbildning på grund nivå, avancerad nivå och forskarnivå vid Karlstads universitet. Båda dessa dokument ligger på intranätet.
Här finner du som anställd mer information om meritering
![](/files/styles/max_650x650/public/2016-06/kau%208%20Linn.jpg?itok=DzpUFKIu)