KAPET 2013
Hela utgåvan, årgång 9, 2013:1
Separata artiklar
”Re-inventing” Freire for the 21st Century, 8–17
Getahun Yacob Abraham
Mentaliseringsutveckling och lärande: Vad kan vi lära av döva barns situation?, 19–22
Carin Roos, underlag till docentföreläsning
Genomförande och bedömning av nationella muntliga prov i engelska: En pilotstudie , 24–45
Pia Sundqvist, Erica Sandlund, Lina Nyroos & Peter Wikström
Kursbaserad skolutveckling, 46–70
Hans-Åke Scherp
Artefakter i barns litteracitetspraktiker, 72–86
Susanne Duek
Shades of Discipline. On Power, Resistance, and the Faustian Response in Education, 88–98
Joakim Larsson
Kunskaper för matematikundervisning: Ett lärarutbildarperspektiv, 101–106
Yvonne Liljekvist & Jorryt van Bommel
Vart tar forskningen vägen? – tankar kring den forskande lärarens uppdrag, skolämnet Idrott och hälsa, 113–123
Madeleine Wiker. Artikeln är ett paper från forskarutbildningskursen "Från lärare till forskare".
NORDYRK 2013, 125–130
Anna-Lena Göransson & Birgitta Holm. Rapport från konferensen NORDYRK 2013, 12–14 juni 2013, Karlstads universitet
Tillbaka till KAPET 2013 – 2016