Frukostmöte på Rosteriet
2011-10-17Den 14 oktober arrangerade CTF ett frukostmöte med några av sina samarbetspartners för att berätta om genomförda studier samt för att få fånga upp idéer till nya studier. Värd denna gång var Lotta Stensson, Löfbergs Lila, och mötet hölls i caféet Rosteriet.
Forskarna Anders Gustafsson och Martin Löfgren berättade om experiment som genomförts hos ICA Max och Ikea. Vad som händer när man ger bort gåvor till kunderna, uppmärksammar dem med ett personligt välkomnande eller när vissa kunder inte får känna och ta på produkter i butik.
Tobias Otterbring, projektassistent, berättade om Eye-tracking experiemnt i CTF Consumer Lab där forskarna studerat vilken betydelse en produkts hyllplacering och förpackning har. Forskaren Erik Wästlund berättade om en kommande studie där man med hjälp av Eye-tracking glasögon kommer att genomföra liknande experimentet direkt i butik.
- Det är fantastiskt kul att så många av våra samarbetspartners tog sig tid för att lyssna på oss och ge oss feedback på det vi håller på med, säger professor Anders Gustafsson.
Medverkande företag: Löfberg Lila, Ikea, ICA Maxi, Stamford, Musicpartner och Stadium.
Vill du veta mer om våra konsumentstudier?
Var vänlig kontakta Anders Gustafsson eller Martin Löfgren.